最新熱門關鍵字:    管理  創意    
單期簡介
再見吧!藍色星期一
每次放完假,星期一就不想上班?找出你最想做的事,快樂工作才有大成就!
作者:丹.米勒
2008-05-08 /  6504  1
收藏本期

5分鐘摘要

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。


感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

MAIN IDEA

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。


感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

找出自己熱愛的工作,這樣就不會每當星期一到來便埋怨不已,而是會每星期熱切期待再度回到工作崗位。現今的工作環境已經與過去大不相同,想要找到與自己志趣相符的工作,機會也比以前更多。就算找不到那樣的一份工作,要自行創業去做自己喜愛的事,也比過去來得容易。機會其實俯拾皆是,只要鼓起勇氣離開朝九晚五的單調生活,就能讓你因為從事自己熱中的事業,締造亮眼成就。

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

Find work that you love. Then, instead of complaining whenever Monday arrives, you can look forward with enthusiasm to getting back to work each week. The workplace has changed, and today there are more opportunities than ever before to find work that aligns with your own passions and interests. If you can't find a position that is like that, it's also easier than ever to go into business for yourself doing what you love. The opportunities are there, and it just takes the courage to leave your nine-to-five treadmill and put yourself in a position where you excel because you're doing what you're passionate about.

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

關鍵思惟


「有些人總是討厭星期一出門工作,如果你也是其中之一,就必須做改變。」──米勒 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。
「成功絕非偶然。成功一開始通常是個想像,然後成為夢想,促成目標,再發展為行動計畫,最後必然會遇上機會。千萬不要在半途中停下腳步。」──米勒 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。
「我相信我們每個人都能找到,或創造出有意義的工作。沒錯,那絕對會勝過只求溫飽。大多數人都表達出希望讓世界更美好的意願,而我們每個人也都具備獨特的技能可以加以實現。不是每個人都必須進到非營利或宗教組織去找工作。找到真正忠於自己的工作,反而最可能提升你的人生,進而幫助家人、朋友、社區成員,以至全世界所有人提升他們的生活。你的工作可以是建造優質房舍、擔任優秀的醫師、帶著熱忱作育英才、正直地經營企業,或是成為模範員工。只要找到能發揮自己最有利天賦與熱忱的工作,你就可以加入這個不斷成長的行列,一同體驗不再有鬱卒的藍色星期一。」──米勒 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

Key Thoughts


“If you're one of those people who dread going to work on Mondays, do something about it." — Dan Miller 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。
“Success is never an accident. It typically starts as imagination, becomes a dream, stimulates a goal, grows into a plan of action—which then inevitably meets with opportunity. Don't get stuck along the way." — Dan Miller 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。
“I believe we can all find, or create, meaningful work. Yes, it's much more than earning a paycheck. Most of us express a desire to make the world a better place. Each of us is equipped with unique skills to accomplish that. We don't all need to find positions with nonprofits or church organizations; rather, finding work that is an authentic fit for you is most likely your best way to improve your life and, subsequently, help improve the lives of your family, friends, the members of your community, and ultimately the entire world. Your work may be building quality houses, being an excellent physician, teaching with passion, running a business with integrity, or being an exemplary employee. Find the work that releases your strongest talents and passions, and you will join the growing ranks of those who experience No More Mondays." — Dan Miller 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。




歡迎訂購《大師輕鬆讀》網路版,瀏覽本期完整內容。
若您已註冊官網會員,請登入瀏覽。